Askerlik yazı dizim ikinci bölüm



Askerlik anılarımı anlatmaya devam ediyorum. Başvuru süreci, sınav, alışveriş derken birliğe katılma tarihim geldi (Bu arada birliğe teslim olunmaz, karakola teslim olunur. Biz birliğe katılıyoruz.) Şansıma İzmir de arkadaşım olduğu için beni havaalanından aldı ve evine götürdü. Ben İzmir'e saat sabah saat 07:00 gibi indim ve arkadaşın evine gidip bir güzel uyudum. Kahvaltı öğle yemeği falan derken saat 15:00 civarı oldu ve beni birliğe doğru götürmeye başladı. O zamana kadar tatile gelmiş gibi bir tavır sergiliyordum ama birliğe iyice yaklaşınca ve o Mustafa Yıldızdoğan'ın meşhur Türkiyem şarkısını duyunca gerçeklerle yüz yüze geldim. Kapıdan içeri girerken annemi son bir kez aradım ve arkadaşımla vedalaşıp içeri girdim. İlk önce benim gibi gelen herkesi usta birliğimize göre ayırdılar yani benim usta birliğim İzmir il Jandarma Komutanlığıydı benim gibi olanları ayırdılar, usta birliği seferihisar olanları farklı bir yere ayırdılar, usta birliği bornova olanları farklı bir yere ayırdılar, yani bölükler böyle paylaştırılıyor eğitim birliklerinde yani bizim bölük İzmir il Jandarma bölüğüydü. Komutan oradan İl Jandarma Toplansın dediğinde 150 kişi toplanıyorduk ve bölüğüde kendi içinde 50'er kişilik 3 takıma böldüler, o takımlarıda kendi içinde 4 postaya böldüler. Ben birinci takım ikinci postasındaydım. İçtimalarda yeriniz hep aynı oluyor, önünüzdeki ve arkanızdaki adam aynı oluyor içtimalarda.  Ve en önemli kısıma geliyorum; Mıntıka alanları

Mıntıka alanları;

Mıntıka alanları dediğimiz yer, bölüğün temiz tutmakla yükümlü olduğu yerler oluyor. Mıntıka alanları; Tuvaletler, Yemekhane, Genel çevre ve koğuş olmak üzere 4 tane oluyor.

Hergün sırayla her posta sırayla bu alanlara giriyor. 


Yemekhaneciler;
Yemekhane sırası sizdeyse biraz erken kalkıyorsunuz çünkü kahvaltı var. Ekmekleri masalara dağıtıyorsunuz tuzluk karabiberlik varsa onları masaya koyuyorsunuz. ve en önemlisi kahvaltıyı dağıtıyorsunuz ve en sonunda bulaşıkhaneye giriyorsunuz. Bunu gün içinde sabah, öğle akşam olmak üzere 3 kere yapıyorsunuz ama bunun mükafatı olarak yemeği ilk siz yiyorsunuz.


Tuvalet Mıntıkası;
Yemekhanecilere göre daha kolay ve tek seferlik bir mıntıka alanı. Sabah kalkıp tuvaleti temizliyorsunuz ve işiniz bitiyor.

Genel çevre mıntıkası;
Herkesin bildiği izmarit ve çöp toplama


Koğuş temizliği;
Koğuşu önce çekiyorsunuz ve daha sonra paspasla temizliyorsunuz. Devrelerinizin fırça yemesini istemiyorsanız yatağı bozuk olanları ikaz edebilirsiniz.

Şimdilik bu kadar. Daha sonra devam edeceğim.

Yorum Gönder

0 Yorumlar