Askere gitmek?



Bence askere gitmemek diye bir şey olamaz. Ben geleli 1 yıl oldu. Kısa dönem olarak yaptım askerliği. Gittiğim yerde ne okuma yazma bilmeyen adam vardı, ne eşyam çalındı, ne komutanlar beni horladı, ne de bana kimse iş kitledi. Bu anlattıklarım kısa dönem için geçerli değil oradaki tüm uzun dönem askerler için geçerli.  Uzun dönem askerlik yapanlar için yazıyorum; İlk gittiğinizde zaten size iş yaptıracaklar, çünkü o an sana iş yaptıran adama da zamanında iş yaptırdılar ve zamanı gelecek o adamın sana yaptığını sen alt devrelere yapacaksın. Askerde yazılı olmayan kurallar var arkadaşlar, alt devreler belli bir süre ezilir ama öyle bot bağlatma bot boyatma yatak yaptırma gibi şeyler hiç bir zaman olmuyor. Alt devren gelene kadar mıntıka yapıyorsun olay bu yani zaten uzun dönem isen usta birliğine geçtikten 1,5 ay sonra alt devren geliyor. Geldikten sonra askerliğin daha kolaylaşıyor. Askerdeki düzen bu şekilde bunu kimse değiştiremez. Bu yüzden askere gitmemek diye bir şey olamaz. Komutanların dayak atması gibi bir şeyde yok. En ufak şikayette o adamın mesleğini bitiyorlar, dayak atma eskidenmiş, en ufak hakareti bile şikayet edebilirsiniz, şikayet ettiğiniz adamın başını büyük derde sokabilirsiniz.

Tabi bizim millet rahata alışkın olduğu için askeri disipline ayak uyduramadığı için zor geliyor.

Sabahın 05:30'da kalkmak zor geliyor
Her gün okul sırası gibi sıraya girmek zor geliyor
Akşam 21:00 - 22:00 gibi yatmak zor geliyor
Yemek saatinin belli olması zor geliyor
Hergün traş olmak zor geliyor
Mıntıka yapmak zor geliyor
15 günde bir dışarı çıkmak zor geliyor
İstediğin zaman Tv izleyememek zor geliyor
İnternetin olmaması zor geliyor
Nöbet tutmak zor geliyor.

Ama askere gittiğinizde öyle insanlarla karşılaşıyorsunuz ki, "-vay be böyle insanlarda varmış" diyorsunuz. Öyle hikayeler dinliyorsunuz ki karşınızdaki adam susmasın konuşsun istiyorsun, dinlerken dışarıdaki soğuğa aldırmıyorsun.

Oradan biri çıkıyor başlıyor türkü söylemeye, o yoklukta o kadar güzel geliyor ki o türkü hiç bitmesin istiyorsun
Hiç görmediğiniz yerleri askerlik sayesinde görüyorsunuz. Mesela Gaziantep'e düştüğünüzü varsayın. Askere gitmeseniz ne zaman Gaziantep'e gideceksiniz ki? Askerlik yaptığınız ilçenin çarşısını geziyorsunuz, oradaki insanları tanıyorsunuz, bunları düşünerek gidin askere arkadaşlar. Hayatınızda çok güzel anılar bırakıyor askerlik. Geldikten sonra herkes size başka bakıyor zaten. Geldikten sonra "BENDE YAPTIM ASKERLİĞİMİ" diyorsunuz gururla. Anneniz babanız sizinle övünüyor, orada ne yaptığınız önemli değil, isterseniz tuvalet yıkayın isterseniz bulaşık yıkayın ama annenizin babanızın gözünde arslansınız siz ve bu çok güzel bir duydu. Askerden gelince sivildeki tanıdıklarınız bile artık eskisi gibi bakmıyor. Askerlik yapmış adamın hali bir başka oluyor arkadaşlar, oradan geldikten sonra adam oluyorsunuz. Askerden geldikten sonra herkes askerlik anılarını anlatırken sizde bir şeyler söyleyebiliyorsunuz,  "- Bir Mesut Baş çavuş vardı acayip nöbet kitlerdi bana" diye anlatıyorsunuz. Yada askere daha gitmemiş adama yeri geliyor akıl veriyorsun yeri geliyor maytap geçiyorsun. Bunlar güzel şey arkadaşlar. Politik durum ne olursa olsun o askerlik bana göre yapılmalı.

Düşünsenize askere gitmemiş adamı, sivilde en kaile almadığınız adam bile muhabbet açıldığı zaman bir şeyler söylerken, "- Ben gitmedim askere bedelli yaptım" yada "- Ben daha askere gitmedim" dediğinizi düşünün. Bence çok kötü bir durum. Askerden kaçmayın arkadaşlar askere gidin adam gibi yapıp gelin.

Yorum Gönder

0 Yorumlar